divendres, d’octubre 05, 2012

ballar sonets







El primer dia que vaig parlar amb en Boris (després m’he adonat que ell ja havia tocat  aquí acompanyant algun poeta que no recordo) i em vaig assabentar que era fill d’en Miquel Porter, del  gran Miquel Porter dels Setze Jutges i dels Cine-Fòrums arreu del pais, vaig tenir una sensació curiosa,  com si s’hagués obert de sobte una porta  cap al passat, cap a un passat latent, adormit però no oblidat. Bé, doncs hi havia una connexió amb el present:  aquí tenim en Boris (la veu és semblant en molts moments) i el seu saxo: “ tenia moltes  ganes de fer cançons, em venia de gust però no m’agradava com a lletrista, així que quan vaig descobrir els sonets de l’Enric els vaig adoptar” (diu ell,més o menys sic.)
Boris Porter (no Cole...) ha vingut amb L’altra Banda, una “Banda de Luju”  que son IVÁN LAGARTO:cajón ALBERT DAVÍ: contrabaix, SERGI PORTER son cosí: teclats i DIEGO BURIÁN: guitarra, trompeta i home espectacle, a qui ja hem sentit en diverses ocasions treballant conjuntament amb en Sito Subirats. Gent competent I capaç d’obviar les precarietats tècniques que ens caracteritzen.
Passió, música i belles cançons. Músiques desacomplexades, lluny de l’ensopiment amb que moltes vegades es maltracta els poemes (algú ho havia de dir...) i molts amics disposats a escoltar un bon recital i patir “una mica” de calor d’aquesta tardor que no s’acaba d’atemperar. Potser una mica de fum com en els vells temps hauria completat  l’ambient, però sempre US quedarà el passadís...
Gràcies a Boris i la Banda per la seva feina i ja ho sabeu: si sou programadors contracteu-los ;-) que us faran quedar bé...