dissabte, de setembre 24, 2011

retrobament




Marta Montiel i Elies Barberà recitant
poemes d'Antonina Canyelles i del poemari
"Allà on les grues nien" del propi Elies.
tornar amb un recital esplèndid per a celebrar el començament de la nova temporada de poesia,
ara que ja fa deu anys que es va obrir l'Horiginal, tornar tal com som, sense maquillatge
i retrobar-nos al voltant dels "poemes-fibló" de na Antonina i  l'homenatge  a la ciuat de l'Elies Barberà, tot dit i molt ben dit com saben fer-ho alguns actors i actrius

"Si sent o llegesc
la paraula pàtria,
tot d'una em venen al cap
els tricorns de la guàrdia civil
i les gorres dels militars."
                                  (de Tasta'm. 34 poemes inèdits)
una poesia singular la d'AC, i que
 "no s'ha barrejat mai  ni amb la beateria feminista ni amb la beateria literària"
diu l'Albert Mestres al pròleg de "Putes i consentits"
una trajectòria atípica (comença a publicar cap a la quarantena...)
i uns versos durs i vius sense complaença ni banalitats

                                                            "No destaparé
                                                             ell morrió de les serps
                                                             ni obriré la caixeta
                                                             dels verins,
                                                             però em cagaré
                                                             en vosaltres
                                                             i,
                                                             a més a més,
                                                             trepitjaré la retxa."

des d'avui, —descoberta tardana— l'antologia de la seva poesia "Putes i consentits" (gràcies Lapislàtzuli editorial)  romandrà al prestatge dels meus poetes predilectes, els meus maleïts, els meus germans els meus semblables.