dimecres, de maig 16, 2007

poesia armènia

Tigran Paskevichyan i Mariné Petrosyan

Recital de poesia armènia en el marc de XVI Seminari de traducció poètica de Farrera


Mariné Petrosyan
L'estrangera


d'on és vosté?-
em demanava un desconegut
en un hotel tranquil
d'una ciutat petita

el meu país ja no existeix
- li vaig dir -
jo sóc estrangera

els nostres neixen encara
sota aquest cel
però som pocs
i cada vegada més pocs
i tots són tristos

aquells que són molts
aquells que saben que són molts
aquells, jo els desestimo
jo soc estrangera

però on és el seu país? -
em demanava el desconegut
en un hotel tranquil
d'una ciutat petita

aquí -li vaig dir-
el meu país era allà
on avui jo sóc estrangera
-----------------


Tigran Paskevichyan
Un noi guapo


Hauria pogut,
jo,
ser l'amant de totes les dones
si
les nits haguessin estat més fosques.
Les dones abraçarien la foscor
i jo abraçaria les dones
només
si jo fos,
no l'àngel de la mort,
sinó el conseller de déu
en matèria de cultura, esport
i joventut.


podeu trobar més informació sobre la dura història del poble armeni a l'
Associació Cultural Armènia de Barcelona